Skip to main content
Acta historiae artis Slovenica 16/1-2. Baroque Ceiling Painting. Public and Private Devotion in the Towns of Central Europe and Northern Italy.


Uredila: Barbara Murovec
Leto: 2011


V dvojni tematski številki je zbranih petnajst razprav o baročnem stropnem slikarstvu v angleškem, nemškem in italijanskem jeziku s povzetki v slovenščini. Nastale so na podlagi referatov na mednarodnem znanstvenem simpoziju Ceiling Painting around 1700. Public and Private Devotion in the Towns of Central Europe and North Italy / Stropno slikarstvo okoli leta 1700. Javna in zasebna pobožnost v mestih srednje Evrope in severne Italije, ki je potekal v Ljubljani od 16. do 18. oktobra 2008 v soorganizaciji Umetnostnozgodovinskega inštituta Franceta Steleta ZRC SAZU in Raziskovalne skupine za baročno stropno slikarstvo v srednji Evropi (Research Group for Baroque Ceiling Painting in Central Europe). Avtorji člankov iz Avstrije, Češke, Italije, Madžarske, Nemčije, Poljske, Slovaške in Slovenije predstavljajo številna nova spoznanja o srednjeevropskem in italijanskem stropnem slikarstvu, tej značilni in izrazno učinkoviti umetnostni zvrsti 17. in 18. stoletja, s katerimi pomembno prispevajo k razumevanju baročne umetnosti.



Kazalo vsebine

CONTRIBUTORS: ahas_16_1_2-2_contributors.pdf

ABSTRACTS: ahas_16_1_2_abstracts.pdf

 

Barbara Murovec, Uredniška beseda / Preface


DISSERTATIONES


Martin Mádl: Between Meditation and Propaganda. Explicit and Implicit Religious Imagery in Baroque Ceiling Painting


Manfred Koller: Ceiling Painting Techniques around 1700. Questions of Economy, Durability and Function


Ana Lavrič: The Iconography of Saints in Baroque Ljubljana. Per imagines ... sanctos, quorum illae similitudinem gerunt, veneremur


Sylva Dobalová: The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco


Andrzej Kozieł: Karl Dankwart’s Pictorial Decoration in the Church of the Assumption of Mary in Kłodzko (Glatz) and the Archbishop Arnošt of Pardubice.
A Few Words on Marian Devotion in a Small Town in the Counter-Reformation


Giuseppina Raggi: Collegare la terra al cielo. La quadratura come “architettura dinamica" dell’anima


Esther Meier: Der offene Himmel. Theologie und Gestalt des Bildprogramms der Stiftskirche zu Waldhausen


Julian Blunk: Der Maler und sein himmlisches Pendant. Andrea Pozzos „Selbstreflexionen“ in Sant’Ignazio


Marinella Pigozzi:Decorazione e devozione nell’Oratorio del Serraglio a San Secondo Parmense.
L’ architettura virtuale di Ferdinando Galli Bibiena per l’Assunzione della Vergine



Erika Giuliani: Gioacchino Pizzoli (1651–1733). L’ eco della tradizione


Jozef Medvecký: Praecursor Domini. Der Gewölbefresken-Zyklus in der Universitätskirche des hl. Johannes des Täufers
in Trnava (1700) und die Frage nach ihrer Urheberschaft


Michaela Šeferisová Loudová: Wandmalerei um 1700 in der Stadt Jihlava (Iglau). Bürger als Mäzene, Bürger als Publikum


Gabriele Schmid: Contemplatio und actio. Die Fresken der Ursulinenkirche zu Straubing als Bildungseinrichtungen


Steffi Roettgen: Imperium sine fine dedit. Kaiser-Ikonographie am Abend des Barock Zur malerischen Ausstattung der Villa Poggio Imperiale in Florenz
unter Großherzog Pietro Leopoldo von Toskana (1768–1778)


János Jernyei-Kiss: Die performative Kraft der Deckenmalerei. Religiöse Erfahrung und Bildrhetorik im Spätwerk von Maulbertsch


APPARATUS
Izvlečki in ključne besede / Abstracts and key words
Sodelavci / Contributors
Viri ilustracij / Photographic credits


IMAGINES
Barvna priloga / Color plates




Ključne besede
Slovenija
slovenska umetnost
umetnostna zgodovina
zgodovina




Možnosti

Dodaj med priljubljene

Natisni

Pošlji po mailu

QR